Obchodné podmienky
Obchodné podmienky eshopu Motoobchod.cz
Prevádzkovateľ obchodu: FMOTO s.r.o.
Sídlo spoločnosti: Jílovská 177, 252 44 Psáry
IČO: 17645921
DIČ: CZ17645921
Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Prahe, oddiel C, vložka 374434
kontakty:
e-mail: obchod@motoobchod.cz
telefónny kontakt: +420 739 585 640
Bankové spojenie: bankový účet č. 2302362102/2010 vedený v Fio Banka, a.s.
Obchodné podmienky pre spotrebiteľov
1. Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté na
základe spotrebiteľských zmlúv (najmä zmluvy kúpnej, zmluvy o dielo alebo zmluvy licenčné
či sublicenční) uzavretých prostredníctvom internetového obchodu medzi dodávateľom na
strane jednej a spotrebiteľom na strane druhej, prípadne práva a povinnosti vzniknuté v súvislosti
s uvedenými zmluvami.
Uzatvorením spotrebiteľskej zmluvy (najmä zmluvy kúpnej, zmluvy o dielo alebo zmluvy
licenčné či sublicenční) spotrebiteľ potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami a
že s nimi súhlasí. Spotrebiteľ súčasne potvrdzuje, že na tieto obchodné podmienky bol
dostatočným spôsobom pred vlastným uskutočnením záväznej objednávky upozornený a mal
tak možnosť sa s nimi zoznámiť. Uzavretá spotrebiteľská zmluva je dodávateľom archivovaná
za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím stranám. Informácie o jednotlivých
technických krokoch vedúcich k uzavretiu spotrebiteľskej zmluvy sú zrejmé z procesu
objednávanie v internetovom obchode a spotrebiteľ mal možnosť pred vlastným odoslaním
objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. Tieto obchodné podmienky sú zobrazené na
webových stránkach internetového obchodu a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia
spotrebiteľom.
2. Definícia
Pri výklade týchto obchodných podmienok budú nižšie uvedené pojmy vykladajú takto
"Dodávateľ" je spoločnosť FMOTO s.r.o., IČO 17645921, so sídlom Psáry, Jílovská 177
PSČ 252 44, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Prahe, oddiel C, vložka 374434.
"Internetový obchod" je e-shop dodávateľa umiestnený na internetovej doméne nachádzajúce sa
na adrese www.motoobchod.cz alebo na adrese www.motoobchod.sk
"NOZ" je zákon č. 89/2012 Zb. Občiansky zákonník.
"Prevádzkareň" je kamenný obchod dodávateľa nachádzajúci sa na adrese Praha, Křesomyslova 17, PSČ 14000.
"Spotrebiteľ" je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo
rámec samostatného výkonu svojho povolania uzatvára s dodávateľom najmä
zmluvu kúpnu, zmluvu o dielo alebo zmluvu licenčné či sublicenční alebo s ním
inak jedná (pozri § 419 zákona č. 89/2012 Zb. Občiansky zákonník).
"Spotrebiteľská zmluva" je zmluva, ktorú uzatvára spotrebiteľ s dodávateľom. Pri splnení
uvedené podmienky sa jej rozumie najmä zmluva kúpna, zmluva o dielo alebo
zmluva licenčné či sublicenční.
"Zákon o ochrane spotrebiteľa" je zákon č. 634/1992 Zb. O ochrane spotrebiteľa v znení
neskorších právnych predpisov.
"Zákon o ochrane osobných údajov" je zákon č. 101/2000 Zb. O ochrane osobných údajov a o
zmene niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov.
"Tovar" je hnuteľná vec, ktorá je predmetom predaja v internetovom obchode. Na účely
týchto obchodných podmienok s tovarom môže za určitých okolností rozumieť aj
právo, ku ktorého použitie je poskytovaná licencia (sublicencie), prípadne služba, ktorá
je poskytovaná v súvislosti s predávaným tovarom.
3. Účet spotrebiteľa
3.1. Na základe registrácie spotrebiteľa vykonanej v internetovom obchode môže spotrebiteľ
pristupovať k svojmu účtu. Prostredníctvom svojho účtu je spotrebiteľ oprávnený vytvárať
záväznej objednávky tovaru (ďalej len "účet spotrebiteľa"). Spotrebiteľ môže v internetovom
obchodu vytvárať záväznej objednávky tovaru tiež bez registrácie.
3.2. Pri registrácii podľa ust. 3.1 týchto obchodných podmienok a pri vytváraní záväznej objednávky
tovaru je spotrebiteľ povinný uvádzať pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené spotrebiteľom
v účte spotrebiteľa a pri vytváraní záväznej objednávky tovaru sú dodávateľom považované
za správne a aktuálne.
3.3. Prístup k účtu spotrebiteľa je zabezpečený užívateľským menom a heslom. O týchto
údajoch je spotrebiteľ povinný zachovať mlčanlivosť. Spotrebiteľ nie je oprávnený umožniť
využívanie účtu spotrebiteľa tretím osobám.
3.4. Spotrebiteľ je uzrozumený s tým, že účet spotrebiteľa nemusí byť dostupný nepretržite (a to
najmä z prevádzkových alebo technických dôvodov). Dodávateľ si vyhradzuje právo zrušiť účet
spotrebiteľa v prípade, keď spotrebiteľ poruší svoje povinnosti zo spotrebiteľskej zmluvy či
týchto obchodných podmienok.
4. Uzavretie spotrebiteľskej zmluvy
4.1. Na stránkach internetového obchodu spotrebiteľ nájde tovar, ktorý je dodávateľom
inzerované za účelom predaja (prípadne za účelom poskytnutia licencie či sublicencie či
prevedenie objednaného diela), a to vrátane ceny, za ktorú je tovar ponúkaný. Ceny tovaru sú
uvedené vrátane DPH. S prípadnými ďalšími poplatkami v súvislosti s predajom tovaru
(Poskytnutím licencie či sublicencie či vykonaním objednaného diela) bude spotrebiteľ vždy
oboznámený pri vytváraní záväznej objednávky v internetovom obchode. Ponuka tovaru a ceny
zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazené na stránkach internetového obchodu.
4.2. Platí, že záväznou objednávkou akceptovanou dodávateľom došlo k uzavretiu
spotrebiteľskej zmluvy podľa týchto obchodných podmienok, pričom spotrebiteľ súhlasí s
obchodnými podmienkami v znení k okamihu odoslania záväznej objednávky a je nimi viazaný
okamihom uzatvorenia spotrebiteľskej zmluvy. Pre vylúčenie pochybností dodávateľ výslovne
uvádza, že ustanovenia § 1732 ods. 2 NOZ sa neuplatňuje. Prijatie tovaru spotrebiteľom od
dodávateľa má rovnaké následky ako potvrdenie záväznej objednávky dodávateľom podľa predchádzajúcej
vety.
4.3. Pre objednanie tovaru vyplní spotrebiteľ objednávkový formulár na stránkach internetového
obchodu. Objednávka tovaru vytvorená na stránkach internetového obchodu je návrhom na
uzatvorenie kúpnej zmluvy. Pred zaslaním objednávky dodávateľovi je spotrebiteľovi umožnené
skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil, a to aj s ohľadom na možnosť
spotrebiteľa zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. ceny tovaru
sú platné v momente uskutočnenia objednávky.
4.4. Spotrebiteľ je povinný poskytnúť dodávateľovi v záväznej objednávke nevyhnutné údaje
potrebné k úspešnému splneniu objednávky (tj. určenie spôsobu dodania, meno presne podľa
občianskeho preukazu, doručovacia adresa, atď.) Maloletí môžu uzatvárať spotrebiteľskej
zmluvy len v rozsahu podľa § 31 a nasl. NOZ. Osoby s povinnosťou k dohľadu nad maloletými
zodpovedajú podľa § 2921 NOZ za škodu maloletými dodávateľmi spôsobenú.
4.5. Po odoslaní záväznej objednávky dodávateľ informuje spotrebiteľov o odoslaní tejto
objednávky (nejedná sa o akceptácii objednávky spotrebiteľa), a to elektronickou poštou na
adresu, ktorú spotrebiteľ v záväznej objednávke uviedol, o prijatí objednávky dodávateľom
(Nejedná sa o akceptácii objednávky spotrebiteľa), a to elektronickou poštou na adresu, ktorú
spotrebiteľ v záväznej objednávke uviedol, a následne prípadne tiež o akceptácii objednávky
spotrebiteľa, opäť elektronickou poštou na adresu, ktorú spotrebiteľ v záväznej objednávke
uviedol. Dodávateľ je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška
kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať spotrebiteľa o dodatočné potvrdenie objednávky. Až správa o akceptácii objednávky je považovaná za prijatie ponuky na uzavretie
spotrebiteľské zmluvy, ktorú urobil spotrebiteľ, a tým je tiež uzavretá spotrebiteľská
zmluva.
4.6. Aj ohľadne tovaru, ktoré bolo uvedené v internetovom obchode s informácií, že nie je
dostupné skladom v okamihu vytvorenia záväznej objednávky spotrebiteľa, teda ide o tovar
označené ako "na objednávku", "u externého dodávateľa", "nedostupné", či označené
obdobne, vzniká zmluva (kúpna, o dielo, licenčné či sublicenční) až potvrdením objednávky zo
strany dodávateľa. Dodávateľ objednávku nemusí potvrdiť, v prípade nepotvrdenie objednávky
zmluva (kúpna, o dielo, licenčné či sublicenční) nevzniká. To platí aj v prípade, že objednaný
plnenie sa stane nemožným, pretože objednaný tovar sa už nevyrába, alebo sa nedodáva na trh
dostupný dodávateľovi, alebo je dlhodobo nedostupné nie vinou na strane dodávateľa.
4.7. Spotrebiteľ súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní
spotrebiteľskej zmluvy. Náklady vzniknuté spotrebiteľovi pri použití takých prostriedkov
v súvislosti s uzavretím spotrebiteľskej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady
na telefónne hovory, a pod.) nesie výlučne spotrebiteľ.
5. Cena tovaru a platobné podmienky
5.1. Ceny predávaného (licencovaného alebo sublicencovaného) tovaru sú dodávateľom
aktualizované každý deň a aktuálne ceny sú uvedené na stránkach internetového obchodu.
Ceny sú platné v čase objednávky a sú konečné, tj. Vrátane DPH. Spotrebiteľ má možnosť
sa pred vykonaním objednávky oboznámiť so skutočnosťou, po akú dobu zostáva ponuka alebo
cena v platnosti. Ak dôjde k zmene zákonnej sadzby DPH medzi okamihom objednania tovaru a
dátumom uskutočniteľného plnenia, platí, že dodávateľ upraví cenu s DPH v závislosti na zmene
zákonnej sadzby DPH s tým, že spotrebiteľ je povinný zaplatiť dodávateľovi takto zmenenou cenu.
5.2. V prípade, že sa jedná o špeciálny tovar na objednávku alebo tovar, ktorý nie je na sklade,
môže byť požadovaná úhrada zálohy. Pokiaľ nebude objednaný tovar spotrebiteľom
odobraté, bude vrátenie zálohy ponížené o storno poplatok. Výška storno poplatku môže byť až
80% z uhradenej zálohy. Pokiaľ nie je cena tovaru známa v čase uzavretia zmluvy, bude
stanovená dohodou strán neskôr, kedy v tomto prípade má spotrebiteľ povinnosť do 2 dní od
preukázateľného oznámení ceny dodávateľovi oznámiť, či oznámenú cenu akceptuje alebo nie. V
prípade, že spotrebiteľ neoznámi v lehote akceptácii ceny, považuje sa tento prejav ako
nesúhlas s cenou a s ponukou dodávateľa.
5.3. Dodávateľ umožňuje spotrebiteľovi vykonať platbu kúpnej ceny tovaru, platbu za vykonanie
služby či platbu za poskytnutie licencie či sublicencie hotovostne pri prevzatí tovaru v prevádzke
dodávateľa, online platbou prostredníctvom platobnej karty, prevedením platby na bankový
účet dodávateľa špecifikovaný v záhlaví týchto obchodných podmienok, na dobierku pri doručení
tovaru doručovateľom, prostredníctvom úveru poskytnutého treťou osobou, prípadne inými
spôsoby, ktoré dodávateľ následne umožnia.
5.4. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je cena tovaru splatná pri
prevzatia tovaru spotrebiteľom. V prípade bezhotovostnej platby je cena splatná najneskôr do 10
dní od uzavretia spotrebiteľskej zmluvy, vždy však pred okamihom prevzatia tovaru
spotrebiteľom.
5.5. V prípade bezhotovostnej platby (online platba, platba na bankový účet) je spotrebiteľ
povinný uhrádzať cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade
bezhotovostnej platby je záväzok spotrebiteľa uhradiť cenu tovaru splnený okamihom pripísania
príslušnej čiastky na účet dodávateľa.
5.6. Inštalácia tovaru ani montáž nie sú súčasťou kúpnej zmluvy ani ceny tovaru, ak nie je výslovne
dohodnuté inak.
5.7. Spoločne s cenou tovaru je spotrebiteľ povinný zaplatiť dodávateľovi tiež náklady spojené
s balením a dodaním tovaru spotrebiteľovi v dohodnutej výške. S cenou týchto položiek je spotrebiteľ
oboznámený vždy pri vytváraní záväznej objednávky.
5.8. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté dodávateľom spotrebiteľovi nedá vzájomne
kombinovať.
5.9. Na základe spotrebiteľskej zmluvy vystaví dodávateľ spotrebiteľovi daňový doklad.
Dodávateľ je platcom dane z pridanej hodnoty.
6. Preprava, osobné odbery a dodanie tovaru
6.1. Dodávky tovaru budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností dodávateľa
realizované v čo najkratšom termíne, zvyčajne 1 - 5 pracovných dní. Miesto odberu a spôsob
dodanie tovaru určuje spotrebiteľ v záväznej objednávke vytvorené v internetovom obchode.
V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitného žiadosť spotrebiteľa, nesie
tento riziko a prípadné dodatočné náklady spojené so zvoleným spôsobom dopravy.
6.2. Ak je dodávateľ podľa spotrebiteľskej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené
spotrebiteľom v záväznej objednávke, je spotrebiteľ povinný prevziať tovar pri dodaní.
V prípade, že je z dôvodov na strane spotrebiteľa nutné tovar doručovať opakovane alebo iným
spôsobom, než bolo uvedené v záväznej objednávke, je spotrebiteľ povinný uhradiť náklady
spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.3. Súčasťou dodávky tovaru nie je inštalácia tovaru, ak nie je dohodnuté medzi dodávateľom a
spotrebiteľom inak. Zásielka s tovarom štandardne obsahuje dodací list (faktúru), návod na použitie tovaru v českom jazyku a záručný list (ak ho výrobca k výrobku prikladá). Cena za dodanie tovaru
závisí od voľby spôsobu dodania tovar určený v záväznej objednávke vytvorenej spotrebiteľom
v internetovom obchode. Táto cena je splatná spolu s úhradou ceny za tovar pri jeho dodaní,
ak nie je medzi spotrebiteľom a dodávateľ dohodnuté inak.
6.4. Pri prevzatí tovaru sa spotrebiteľovi odporúča kontrola dodávaného tovaru. Pokiaľ
spotrebiteľ objaví poškodenie tovaru, mal by urobiť všetky kroky smerujúce k maximálnemu
zaistenie jeho práv (napr. spísanie zápisu o poškodení zásielky s vodičom prepravnej služby). V
prípade odmietnutia prevzatia tovaru dodávaného na základe záväznej objednávky spotrebiteľa z
iných ako zákonných dôvodov je dodávateľ oprávnený po spotrebiteľovi požadovať náhradu škody,
ktorá bude dodávateľovi spôsobená. V prípade, že si spotrebiteľ opakovane nevyzdvihne
objednaný tovar v prevádzke dodávateľa v dohodnutom termíne, je dodávateľ oprávnený od
spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť.
7. Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy
7.1. Pri uzavretí spotrebiteľskej zmluvy za použitia prostriedkov komunikácie na diaľku má
spotrebiteľ právo odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od dňa
prevzatia tovaru (prípadne obdržaní iného plnenia podľa obsahu zmluvy), pričom v prípade, že
predmetom spotrebiteľskej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží
táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. V uvedenej lehote musí spotrebiteľ odoslať
dodávateľmi úkon o rokovania, s ktorým je spojený prejav vôle smerujúci k odstúpeniu od
spotrebiteľskej zmluvy. Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy môže spotrebiteľ zasielať mimo
iné na adresu prevádzky dodávateľa či na jeho e-mailovú adresu uvedenú v záhlaví.
Spotrebiteľ je pre odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy podľa tohto ustanovenia oprávnený
využiť vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy umiestneného tu. dodávateľ vždy
potvrdí spotrebiteľovi prijatí oznámenia o odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy bez zbytočného
odkladu.
7.2. Pri odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy spotrebiteľom v zmysle § 1829 ods. 1 NOZ (pozri
ustanovenia 7.1 týchto obchodných podmienok) sa takáto zmluva od začiatku zrušuje. Práva
k uvedenému odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ využiť bez akejkoľvek sankcie. Všetky náklady
súvisiace s návratom tovaru v prípade odstúpenia od spotrebiteľskej zmluvy podľa vety prvej tohto
ustanovenia nesie spotrebiteľ, a to aj v prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu
bežnú poštovou cestou.
7.3. Ak odstúpi spotrebiteľ od spotrebiteľskej zmluvy (pozri ustanovenie. 7.1 týchto obchodných
podmienok), zašle alebo odovzdá dodávateľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní
od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od neho dostal. Ak odstúpi spotrebiteľ od
spotrebiteľskej zmluvy, vráti mu dodávateľ bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich
dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho dostal, vrátane
nákladov na dodanie tovaru. Ak spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru,
ktorý dodávateľ ponúka, vráti dodávateľ spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej
najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Dodávateľ vráti spotrebiteľovi prijaté peněžena
prostriedky rovnakým spôsobom, akým je od neho prijal, iným spôsobom len vtedy, ak s
tým spotrebiteľ súhlasil a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Dodávateľ však nie je
povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu spotrebiteľ tovar odovzdá
alebo preukáže, že tovar dodávateľovi odoslal.
7.4. Tovar sa pri využití práva na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy odporúča vrátiť v
pôvodnom obale, tovar je potrebné vrátiť nepoškodený, bez známok používania, vrátane všetkého
príslušenstva, záručných listov a návodov. V prípade poškodenia tovaru v čase jeho držbe
spotrebiteľom, či ak bude tovar vrátený nekompletný, bude po spotrebiteľovi nárokované plnenia
podľa cenníka uvedeného tu, tým však nie sú dotknuté iné nároky dodávateľa podľa NOZ, napr.
nárok na náhradu ujmy či vydanie bezdôvodného obohatenia. Iba v prípade, keď je znížená
hodnota vráteného tovaru z dôvodov nutných k zistenie povahy a vlastnosťami tovaru,
vrátane jeho funkčnosti (rozbalení tovaru tak, aby nebol zbytočne poškodený jeho obal a použitia
nutné na zoznámenie sa povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, čím sa však nerozumie bežné
užívanie tovaru spotrebiteľom), a to primeraným spôsobom, nemá dodávateľ nárok na plnenie podľa
predchádzajúcej vety. Nárok na úhradu škody vzniknuté na tovare je dodávateľ oprávnený jednostranne
započítať proti nároku spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny (poťažmo ceny za poskytnutie licencie
či sublicencie).
7.5. Spotrebiteľ je uzrozumený s tým, že podľa § 1837 NOZ nemôže odstúpiť od zmluvy o
a) poskytovanie služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom
pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a dodávateľ pred uzavretím
zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od
zmluvy,
b) dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu
nezávisle na vôli dodávateľ a ku ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od
zmluvy,
c) dodanie alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a
ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávislých na vôli dodávateľa,
d) dodávke tovaru, ktorý bolo upravené podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu,
e) dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovar, ktorý bol po dodaní
nenávratne zmiešaná s iným tovarom,
f) oprave alebo údržbe vykonanej v mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť; to
však neplatí v prípade následného prevedení iných ako vyžiadaných opráv či
dodanie iných ako vyžiadaných náhradných dielov,
g) dodávke tovaru v uzavretom obale, ktoré spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických
dôvodov ho nie je možné vrátiť,
h) dodávke zvukové alebo obrazové nahrávky alebo počítačového programu, ak
porušil ich pôvodný obal,
i) dodá
8. Zodpovednosť za vady, záruka, nesúlad
8.1. Spotrebiteľovi sa pred prvým použitím tovaru dôrazne odporúča preštudovať záručné
podmienky vrátane českého návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne
riadiť. V opačnom prípade sa vystavuje nebezpečenstvu, že svojim nesprávnym užívaním tovaru poškodí
a nebude môcť vzniknutú vadu uplatniť v rámci svojho práva vyplývajúceho z vád tovaru alebo záruky za
akosť tovaru.
8.2. Práva a povinnosti spotrebiteľov a dodávateľov v veci chybného plnenia sa najmä riadi
§ 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 NOZ.
8.3. Dodávateľ zodpovedá kupujúcemu spotrebiteľovi za to, že predávaný tovar je v zhode s kúpnou
zmluvou najmä, že je bez chýb. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaný tovar má
akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, dodávateľom, výrobcom alebo jeho
zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť
a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych
predpisov, je v tomu zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý
predávajúci pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
8.4. Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo zo vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v
dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od jeho prevzatia od dodávateľa. To sa neuplatnia, a) pri tovare
predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, b) na opotrebenie veci
spôsobené jej obvyklým užívaním, c) u použitej veci na vadu zodpovedajúce miere používania
alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim spotrebiteľom, alebo d) ak to vyplýva
z povahy veci. Práva z chybného plnenia uplatňuje spotrebiteľ u dodávateľa na adrese jeho
prevádzkarne. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dodávateľ dostal od
spotrebiteľa reklamovaný tovar.
8.5. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou za vady upravuje reklamačný poriadok
dodávateľa.
9. Ochrana osobných údajov
9.1. V rámci procesu uzatvárania spotrebiteľskej zmluvy či len samotnou registráciou
v internetovom obchode sú dodávateľmi spotrebiteľom dobrovoľne poskytované osobné údaje
spotrebiteľa. Spotrebiteľ poskytuje dodávateľovi osobné údaje v rozsahu vyplývajúcom z
vyplneného registračného formulára v internetovom obchode či z objednávky tovaru urobené
v internetovom obchode spotrebiteľom bez registrácie (meno, priezvisko, adresa bydliska,
doručovacia adresa, e-mailová adresa a telefónne číslo). S ohľadom na skutočnosť, že
spotrebiteľom sú poskytované jeho osobné údaje len za účelom uzavretia zmluvy, plnenie
zmluvy a za účelom ochrany práv spotrebiteľa, nie je zákonom o ochrane osobných údajov
vyžadované poskytnutie súhlasu spotrebiteľa so spracovaním týchto jeho osobných údajov.
9.2. Osobné údaje spotrebiteľa získané podľa ust. 9.1 týchto obchodných podmienok budú
dodávateľom spracovávané a uchovávané v elektronickej alebo tlačenej podobe, a to len po
nevyhnutnú dobu, teda najmä po dobu trvania právneho vzťahu založeného uzatvorenú
zmluvou alebo po dobu platnosti registrácie spotrebiteľa pre vstup do internetového
obchodu.
9.3. Spotrebiteľ je uzrozumený s tým, že je povinný svoje osobné údaje uvádzať presne a pravdivo.
Spotrebiteľ má právo na prístup k svojim osobným údajom v zmysle príslušných ustanovení
zákona o ochrane osobných údajov.
9.4. Spotrebiteľ má právo na opravu svojich osobných údajov poskytnutých v zmysle ust. 9.1
týchto obchodných podmienok. Žiadosť o opravu osobných údajov je potrebné zaslať písomne na
adresu spoločnosti dodávateľa Psáry, Jílosvská 177, PSČ 252 44, alebo elektronicky na e-mail
obchod@motoobchod.cz
9.5. Spotrebiteľ je oprávnený požadovať informáciu o spracovaní svojich osobných údajov, čomu
zodpovedá povinnosť dodávateľa túto informáciu bez zbytočného odkladu spotrebiteľovi odovzdať.
Dodávateľ má právo za poskytnutie informácie požadovať od spotrebiteľa primeranú úhradu
neprevyšujúcu náklady nevyhnutné na poskytnutie informácie.
9.6. V prípade, že spotrebiteľ poskytne dodávateľovi súhlas so zasielaním obchodných oznámení,
dodávateľ s týmto cieľom spracuje len také osobné údaje spotrebiteľa, ktoré sú potrebné
s ohľadom na možnosť obchodné oznámenia zasielať. Súhlas so zasielaním obchodných oznámení je
spotrebiteľ oprávnený kedykoľvek písomne odvolať. Oznámenie o odvolaní súhlasu so zasielaním
obchodných oznámení je potrebné zaslať písomne na adresu dodávateľa Psáry, Jílovská 177, PSČ 252 44, alebo elektronicky na e-mail: obchod@motoobchod.cz
9.7. Uzatvorením spotrebiteľskej zmluvy, registráciou v internetovom obchode či len prehliadaním
webových stránok internetového obchodu spotrebiteľ vyslovuje súhlas s ukladaním súborov
tzv. cookies na svojom počítači. Ak by bolo uzavretie spotrebiteľskej zmluvy, ako aj realizácia
práv a povinností vyplývajúcich z uzatvorenej spotrebiteľskej zmluvy možné bez ukladania súborov
tzv. cookies na počítač spotrebiteľa, je spotrebiteľ oprávnený súhlas podľa predchádzajúcej vety
kedykoľvek písomne odvolať, a to buď prípisom zaslaným na adresu dodávateľa Psáry, Jílovská 177, PSČ 252 44, alebo elektronicky na e-mail: obchod@motoobchod.cz
9.8. V prípade, že by sa kupujúci domnieval, že predávajúci alebo spracovateľ (čl. 9.5) vykonáva spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života kupujúceho alebo v rozpore so zákonom, najmä ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže:
9.8.1. požiadať predávajúceho alebo spracovateľa o vysvetlenie,
9.8.2. požadovať, aby predávajúci alebo spracovateľ odstránil takto vzniknutý stav. Najmä sa môže jednať o blokovanie, vykonanie opravy, doplnenie alebo likvidáciu osobných údajov. Ak je žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety uznaná za oprávnenú, predávajúci alebo spracovateľ odstráni bezodkladne závadný stav. Ak nevyhovie predávajúci alebo spracovateľ žiadosti, má kupujúci právo obrátiť sa priamo na Úrad pre ochranu osobných údajov. Týmto ustanovením nie je dotknuté oprávnenie kupujúceho obrátiť sa so svojím podnetom na Úrad pre ochranu osobných údajov priamo.
9.9. Ak požiada kupujúci o informáciu o spracovaní svojich osobných údajov, je mu predávajúci povinný túto informáciu odovzdať. Predávajúci má právo za poskytnutie informácie podľa predchádzajúcej vety požadovať primeranú úhradu neprevyšujúcu náklady nevyhnutné na poskytnutie informácie.
9.10. Spotrebiteľovu spokojnosť s nákupom internetový obchod zisťuje prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je e-shop zapojený. Tie sú spotrebiteľovi zasielané zakaždým, keď pri internetovom obchode nakúpia, pokiaľ v zmysle § 7 ods. 3 zákona č. 480/2004 Zb. o niektorých službách informačnej spoločnosti ich zasielanie neodmietne. Spracovanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi internetový obchod vykonáva na základe svojho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní spotrebiteľskej spokojnosti s nákupom. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie spotrebiteľskej spätnej väzby a analýz trhového postavenia internetový obchod využíva spracovateľa, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.cz; tomu na tieto účely môže odovzdávať informácie o zakúpenom tovare a spotrebiteľovu e-mailovú adresu. Spotrebiteľove osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môže spotrebiteľ kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky spotrebiteľa mu dotazník nebude ďalej zasielaný.
10. Ďalšie skutočnosti
10.1. Spotrebiteľ nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením ceny tovaru dodávateľovi v plnej výške.
10.2. Dodávateľ nie je vo vzťahu k spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexy správania v zmysle
ustanovenie § 1826 ods. 1 písm. e) NOZ.
10.3. Mimosúdne vybavovania sťažností spotrebiteľov zaisťuje dodávateľ prostredníctvom
elektronickej adresy uvedené v záhlaví týchto obchodných podmienok. Informáciu o vybavení
sťažnosti spotrebiteľa zašle dodávateľ na e-mailovú adresu spotrebiteľa.
10.4. Dodávateľ je oprávnený na poskytovanie spotrebiteľom objednaného plnenia na základe
živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný
živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu
osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor
nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa.
10.5. Spotrebiteľ na seba týmto preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2
NOZ.
10.6. Dodávateľ upozorňuje spotrebiteľov, že všetok tovar spotrebiteľovi dodávané treba
užívať podľa pokynov výrobcu alebo dodávateľa. Súčasne je však potrebné tovar užívať pri zachovaní
potrebnej miery opatrnosti.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. Uzatvorením spotrebiteľskej zmluvy spotrebiteľ potvrdzuje, že sa s týmito obchodnými
podmienkami pred uzatvorením zmluvy oboznámil a že s nimi súhlasí.
11.2. Vzťahy medzi spotrebiteľom a dodávateľom vzniknuté na základe spotrebiteľskej zmluvy
alebo v súvislosti s ňou sa riadia obsahom samotnej spotrebiteľskej zmluvy, ktorej súčasťou sú tieto
obchodné podmienky, a právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä NOZ a zákonom o ochrane
spotrebiteľa. Spotrebiteľskú zmluvu s dodávateľom je možné uzatvoriť iba v českom jazyku.
11.3. Ak vzťah založený spotrebiteľskou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný)
prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva
spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
11.4. Ak je niektoré ustanovenie spotrebiteľskej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok
neplatné alebo neúčinné alebo sa takým stane, použije sa namiesto neho ustanovenia, ktoré je svojím
obsahom a účelom neplatnému alebo neefektívnemu ustanovenia najbližší. Platnosť a účinnosť
ostatných ustanovení spotrebiteľskej zmluvy a týchto obchodných podmienok tým nie je dotknutá.
11.5. Znenie obchodných podmienok môže dodávateľ meniť či doplňovať. týmto ustanovením
nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných
podmienok. Všetky zmeny týchto obchodných podmienok môžu byť brané na iba písomne.
11.6. Spotrebiteľská zmluva vrátane obchodných podmienok je dodávateľom archivovaná
v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím osobám.
11.7. Dodávateľ a spotrebiteľ sa zaväzujú prípadné spory v súvislosti zo spotrebiteľskej zmluvy
alebo v súvislosti s ňou vyriešiť primárne zmierom.
11.8. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 9.1.2023 a nahrádzajú
predchádzajúce obchodné podmienky dodávateľa v plnom rozsahu. Dodávateľ si vyhradzuje právo
kedykoľvek tieto obchodné podmienky zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia.
Obchodné podmienky pre osoby, ktoré ako spotrebitelia nevystupujú
Hore uvedené obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán
vzniknuté na základe spotrebiteľských zmlúv (najmä zmluvy kúpnej, zmluvy o dielo alebo
zmluvy licenčné či sublicenční) uzavretých prostredníctvom internetového obchodu medzi
dodávateľom na strane jednej a spotrebiteľom na strane druhej, prípadne práva a povinnosti
vzniknuté v súvislosti s uvedenými zmluvami.
Ak však človek uzatvára v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámec samostatného
výkone svojho povolania s dodávateľom najmä zmluvu kúpnu, zmluvu o dielo alebo zmluvu
licenčné či sublicenční alebo s ním inak jedná, prípadne, ak zmluvu s dodávateľom uzatvára
právnická osoba, tieto osoby ako spotrebitelia nevystupujú (ďalej len "podnikateľ"). V takomto
prípade sa na ne vzťahujú obchodné podmienky horeuvedené, avšak s nasledujúcimi úpravami.
Články 1, 2, 3, 5 a 10 obchodných podmienok sa použijú aj pre zmluvy uzatvárané a uzavreté
prostredníctvom internetového obchodu medzi dodávateľom na strane druhej a podnikateľom
na strane druhej.
Článok 4 obchodných podmienok sa uplatňuje s tým, že podnikateľ je povinný poskytnúť
dodávateľmi také údaje, aby bol naplnený účel ustanovenia 4.4 obchodných podmienok.
Článok 6 obchodných podmienok sa uplatňuje s tým, že podnikateľ je povinný pri prevzatí tovaru
(Ustanovenia 6.4 a 6.5) toto skontrolovať tak, aby zostala zachovaná jeho práva z prípadných
vád tovaru.
Článok 7 obchodných podmienok sa nevzťahuje na zmluvy uzatvorené a uzavreté
prostredníctvom internetového obchodu medzi dodávateľom na strane jednej a podnikateľom
na strane druhej. Pre vyvrátenie pochybností sa uvádza, že podnikateľ nie je oprávnený odstúpiť
od uzavretej zmluvy spôsobom v článku 7 obchodných podmienok uvedeným.
Článok 8 obchodných podmienok sa nevzťahuje na zmluvy uzatvorené a uzavreté
prostredníctvom internetového obchodu medzi dodávateľom na strane druhej a podnikateľom
na strane druhej. Uplatňuje sa pritom právna úprava uvedená nižšie.
8.1. Podnikateľ je pred prvým použitím tovaru povinný preštudovať záručné podmienky tovaru
vrátane návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť. V prípade, že tak
neurobí a tovar bude nesprávnym užívaním poškodený, nebude môcť vzniknutú vadu uplatniť v
rámci práva plynúceho z vád tovaru alebo záruky za akosť tovaru.
8.2. Práva a povinnosti podnikateľov a dodávateľov v veci chybného plnenia sa riadi § 1914 až 1925,
§ 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 NOZ (s výhradou nižšie uvedeného). Záruka za akosť
predávaného tovaru sa uplatní len v rozsahu, ktorý je uvádzaný u tovaru v internetovom obchode
prípadne v záručnom liste k tovaru, v prípade nejednotné úpravy sa aplikuje doba kratšia, § 2165
ods. 1 NOZ sa neuplatňuje.
8.3. Dodávateľ zodpovedá kupujúcemu podnikateľovi za to, že predávaný tovar je v zhode s kúpnou
zmluvou bez vád.
8.4. Podnikateľ je oprávnený uplatniť právo zo vady, ktorá sa vyskytne u tovaru po dobu, ktorá je
uvádzaná pri tovare v internetovom obchode prípadne v záručnom liste k tovaru, v prípade
nejednotné úpravy sa aplikuje doba kratšia. A) Pri tovare predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre
ktorou bola nižšia cena dohodnutá, b) na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním, c)
u použitej veci na vadu zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri
prevzatí kupujúcim podnikateľom, alebo d) ak to vyplýva z povahy veci, je doba, po ktorú je
možné práva z vád uplatniť, skrátená. Práva z chybného plnenia uplatňuje podnikateľ u
dodávateľa na adrese jeho prevádzky. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih,
keď dodávateľ dostal od podnikateľa reklamovaný tovar.
8.5. Práva z chybného plnenia uplatňuje podnikateľ u dodávateľa na adrese jeho prevádzky len
vtedy, ak práve nie je možné uplatniť priamo u výrobcu tovaru.
8.6. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou za vady upravuje reklamačný poriadok
dodávateľa.
Článok 9 obchodných podmienok sa v plnom rozsahu uplatňuje pre podnikateľov, ak títo
poskytujú dodávateľovi svoje osobné údaje, neposkytuje ak podnikateľ s ohľadom na svoju právnu
povahu (najmä právnická osoba) osobné údaje, použije sa len ust. 9.6. a 9.7. týchto
obchodných podmienok.
Článok 11 obchodných podmienok sa uplatňuje s tým, že pre podnikateľov sa neuplatňuje zákon o
ochrane spotrebiteľa.