Integrálne kompozitová motocyklová helma Kabuto Aeroblade III pre šport i turistiku. Ľahký a aerodynamický skelet, jedinečný ventilačný systém, vyberateľný interiér COOLMAX čítať ďalej
Integrálna športovo-cestovná prilba Kabuto Aeroblade III s ľahkou a aerodinamickou škrupinou pre šport, cestovanie, ale napríklad aj na skúter.
Veľkosti XS – XL
•Ľahký pevný skelet z kompozitu (A.C.T.) v dvoch veľkostiach s integrovaným Wake stabilizátorom (patentované) ktorý kladne ovplyvňuje prúdenie vzduchu okolo helmy a tým zabraňuje vzniku turbulencií
•Plexi povrchovo tvrdené proti poškriabaniu s UV ochranou
•Príprava na použitie systému proti zahmlievaniu PINLOCK® (možné zakúpiť ako príslušenstvo)
•Jednoduchá výmena plexi, bez použitia nástrojov jedným pohybom SAF Visor Systém (patentované)
•Dvojitá hustota absorpčnej vnútornej vrstvy
• Ergonomický, vyberateľný a prateľný interiér z antialergického materiálu Coolmax® (vnútorná časť, lícnica, polstrovanie upínacieho pásika)
• Tvarovanie interiéru G-Slit uľahčuje použitie helmy spoločne s okuliarmi.
•Uzatvárateľný ventilačný systém s otvormi pre vstup vzduchu na brade, čelnej časti a odvetranie na zátylku
•Spodný lem škrupiny s bočným odvetrávaním (patentované) pre lepšie odvetrávanie interiéru v priestore lícnic
•Zapínanie dvojitým D-krúžkom (DD Ring), remienok je plne nastaviteľný podľa potrieb užívateľa
•Váha: 1260 +/- 50g (veľkosť M)
•5 rokov záruka
Výrobca | KABUTO |
Veľkosť | XS |
Určeno pro | muži/unisex |
Farba | šedá |
Typ | integrálne |
Typ motorky | chopper |
Material helmy | kompozit |
Doplňujúce parameter - helmy | matný lak, ochrana proti zahmlievaniu - Pinlock |
Pohlavie | pánske |
Farba plexi | čirá |
Veľkosť | Obvod hlavy v cm |
XS | 54 - 55 |
S | 55 - 56 |
M | 57 - 58 |
L | 58 - 59 |
XL | 60 - 61 |
XXL | 62 - 63 |
Obvod hlavy sa meria v úrovni obočia a nad ušami. Tabuľka je orientačná!
Základné a väčšinou aj prvé nutnou výbavou pre vodiča motocykla (štvorkolky, trojkolky, snežného skútra atď ..) je ochranná prilba (ďalej len prilba). Hovoríte si: "To je jednoduché, proste si ju dám na hlavu, zaplatím a jedu." Bohužiaľ to zase tak jednoduché nie je. Mnoho z nás, už tu na začiatku, urobí veľkú chybu a zaobstará si nevhodný typ prípadne veľkosť prilby.
HOMOLOGIZÁCIA je to, čo musí mať každá helma, ktorá je používaná na verejných komunikáciách, ale aj na pretekárskych tratiach. Homologizácia vám zaručí, že helma spĺňa základné požiadavky na ochranu vášho zdravia. U nás platí európska homologácia ECE, aktuálne ECE22-06. Takto sú označené všetky helmy, ktoré sú testované a schválené pre prevádzku na pozemných komunikáciách. Toto označenie musíte na prilbe nájsť. Väčšinou na vonkajšej strane zátylku helmy spolu s veľkosťou a váhou a VŽDY je na štítku prišiť na upínacom popruhu. POZOR! Písmeno a číslice v kruhu neznačí číslo homologácie, ako sa mnohí domnievajú, je to označenie krajiny, v ktorej bola helma homologizovaná (napr. E4 = Holandsko). V Českej republike nie je skúšobňa pre testovanie motocyklových prilieb a tak preberáme všetky homologácia z ostatných európskych krajín. Na štítku nájdete číselné označenie homologačného protokolu, ktoré začína v prípade ECE22-05 číslicami 05. Spolu s týmito číslicami je v označení aj písmeno J, alebo P. Tieto písmená označujú typ helmy: J = JET (otvorená prilba), P = PROTECT ( uzavretá "integrálna" prilba). Helma bez homologácia môže byť aj životu nebezpečná a preto vždy vyžadujte u helmy platnú európsku homologáciu!
VEĽKOSŤ HELMY je najdôležitejší parameter pri výbere. Aj tá najkvalitnejšia a drahá helma vám nafackuje, ak bude veľká. A verte, že malú helmu po chvíľke zahodíte do priekope, hoci ste za ňu zaplatili celý mesačný plat. Prvý orientáciou pri voľbe veľkosti je obvod hlavy. Ten si najlepšie zmeriate krajčírskym metrom. Merajte obvod cez čelo nad obočím, tesne nad ušami. V podstate všetci výrobcovia sa zhodujú na nasledujúcich rozmeroch.
Obvod hlavy sa meria v úrovni obočia a nad ušami.
Teraz poznáte svoju orientačné veľkosť. Áno, toto je len pre orientáciu a nikde nie je napísané, že ak nameriate obvod 57,5 cm, bude pre vás ideálna veľkosť M. Koľko výrobcov a modelov, toľko aj tvarov vnútorného priestoru heliem. A preto vám padne od jedného výrobcu M a od druhého S, alebo dokonca aj L. Zrada čo ?! Preto sa pri nákupe cez internet sa vždy uistite, že Vám predajca v prípade potreby veľkosť prilby vymení.
Pristúpime k VYSKÚŠANIE HELMY .... Vybranú helmu nasadíme na hlavu, je dobré, keď prilba kladie mierny odpor (je užší). Takto tvarované vonkajšie škrupina bude dobre držať pri prípadnom páde a pri vyšších rýchlostiach na hlave bude pokojnejšie. Po usadení helmy na hlavu musíte mať pocit, že Vás prilba plne obopína (obvod hlavy, tváre) asi ako pletená čiapka. Ideálne by mala byť nová prilba na prvý pocit skôr menšie a pri zahryznutí sa ľahko zahryznete do tvárí. V žiadnom prípade však nesmie byť cítiť bolesť v oblasti spánkov, alebo nesmiete cítiť na čele tlak hrany priezoru helmy. V takom prípade je prilba malá. Ak však máte pocit, že je prilba pohodlná a tlak cítite iba zhora je táto veľkosť tiež nevyhovujúci, prilba je vám veľká. Majte na pamäti, že každá nová prilba je z výroby pravidelná a Vaša Hlavinka je zdeformovaný, či inak hrbatá. Po veľmi krátkej dobe používania sa interiér helmy prispôsobí tvaru Vašej hlavy, "vymačkne sa", prilba potom bude voľnejšie a pohodlnejšie sedieť. A preto kupujte helmu skôr tesnejšie! Ak sa Vám nová prilba dobre nasadzuje a je veľmi pohodlná, bude s najväčšou pravdepodobnosťou za jazdy hlučná a nestabilné. Dobrou pomôckou pri skúšaní novej helmy je ľahko uchopiť helmu za podbradok (u otvorenej prilby za lícnej časti) a zahýbať hlavou priamo nahor dole a do strán. Ak nasleduje helma hlavu v smere pohybu bez vôle, veľkosť je správna. U otvorených prilieb postačí energicky pokýva a zavrtieť hlavou. Nebojte sa ponechať si helmu niekoľko minút na hlave, len tak zistíte, či v nej vydržíte aj pri dlhšej jazde.
ŽIVOTNOSŤ HELMY je veľakrát diskutovaná téma, ale až na výnimky je možné tvrdiť, že helmu je dobré meniť každé tri roky a to za predpokladu, že ju užívate sami. Nikdy helmu nepožičiavajte, interiér je vytvarovaný na vašu hlavu. Iná hlava tvaruje výplň inak, teda zväčšuje voľný priestor a skracuje tým životnosť. Po páde helmu vždy vymeňte !! Aj keď na povrchu skeletu prilby je vidieť len drobné škrabance, vnútorná výplň je v mieste úderu už deformovaná a neplní svoju ochrannú funkciu.
Ako správne vybrať: