Nepremokavá bunda Germas Bobby - čierna / sivá - M (50)

Nepremokavá bunda Germas Bobby - čierna / sivá - M (50)
-66 %
Výpredaj
Veľkosť:M
25,09 EUR73,06 EUR
20,73 EUR bez DPH
Skladom na e-shopu 1 ks
Kód956.08.M
VýrobcaGermas
Cena po registrácii: 23,85 EUR PrihlásenieRegistrácia
Môžete mať doma:
utorok 24. septembra
Osobne na vyzdvihnutie v Prahe:
pozajtra
Produkt nebol hodnotený
PopisDiskusiaJak vybrat oblečení na motorku?
  • 2 veľké predné vrecká
  • 2 vnútorné vrecká
  • komfortné podšívka
  • Sťahovanie v páse
  • reflexné pruhy
  • Sťahovanie spodného okraja bundy
  • Pohodlný vyšší golier
  • Materiál: Oxford Nylon
Parametre a špecifikácie
EAN0000000001843
VýrobcaGermas
Farbačierna, šedá
Materialtextil
Pohlaviepánske
Typ motorkyenduro
Typ oblečeniacestovné
VeľkosťM
Diskusia k produktu
Máte otázku? Zaujíma vás konkrétny detail? Opýtajte sa nás.
Položiť otázku
Nová otázka
Vaše meno:
Váš e-mail:
(E-mail nebude zverejnený)
Nadpis:
Text príspevku:
Vaše meno:
Váš e-mail:
(E-mail nebude zverejnený)
Text príspevku:

VÝBER A NÁKUP OCHRANNÉHO motocyklového oblečenia

Na motorke je zima, mokro a občas to aj trochu bolí ...., Aby nešikovné mäso nemuselo preč, kupujeme si slušivé oblečky, ktoré nás zdobia a hlavne chráni. Každý kto si ide kúpiť oblečenie, zvažuje veľa možností, nehovoríme o farbách a nápisech.První otázka znie: "Koža, alebo textil?" Na túto otázku nie je priama odpoveď, spýtajte sa ešte raz, a to: Na čo budem oblečenie používať? Ako používam (budem používať) motorku? Ak som turista, alebo denne dochádzam do práce, od snehu do snehu, nebude vhodná jednodielna kombinéza z perforovaného klokana, rovnako ako textilné komplet so zimnou vložkou a nepremokavou membránou nebude to pravé orechové pri voľných jazdách na pretekárskom okruhu.

Prírodné hovädzie alebo klokanie KOŽE stále v motocyklovom závode o najtrvanlivejší materiál vedie. Ďalším dôvodom obľúbenosti kože u športových jazdcov i u ostatného ľudu motorkárskeho je možnosť ušiť oblek veľmi tesný (povolí, kde je potrebné) a podrží tak chrániče na všetkých potrebných miestach. Žiadne lemy rukávov, klopy vreciek a nohavice so netřepají vo vetre. Strih je prispôsobený jazdnú pozíciu a tak nič nechýba a ani neprebýva. Jednoducho je všetko podriadené bezpečnej jazde. Nevýhodou prírodného materiálu je horšia odolnosť proti poveternostným vplyvom. Krátky dáždik podrží, dlhší prietrž už nie. Premočenú koženú kombinézu budete sušiť dva dni, textilné vyschne cez noc. Aj následná údržba je komplikovanejšia a pohodlie je tiež diskutabilné.

Zato TEXTIL odoláva počasie lepšie a to ako teplému tak daždivému, vďaka výmysly okolo ventiláciou a nepremokavých a priedušných membrán. Proti kožu má textil navrch aj v hmotnosti, preto mu dávajú prednosť cestovatelia. Hlavným dôvodom, prečo je textilný oblečenie stále obľúbenejšie, je pocit väčšej voľnosti, ktorý ponúka. Tiež civilnejšie vzhľad pri posedení v krčmičke pri pauze, hrá svoju rolu. A údržba? Dajte to jednoducho vyprať!



Ale nie je nič tak jednoduché, ako sa môže zdať, keď už máte jasno, ponúknu Vám výrobcovia strednú cestu: KOMBINÁCII TEXTIL / KOŽA. Jednoducho povedané, ide o textilné oblečenie "koženého" (tesného) strihu s koženými dielmi v miestach, kde sa predpokladá v prípade pádu kontakt s cestou. Výhodou je nižšia hmotnosť a lepšiu priedušnosť proti celokoženému oblečenie bez kompromisu v oblasti bezpečnosti. A treba priznať vôbec to nevyzerá zle.

Záleží tiež na vkuse motoristov, niekto sa jednoducho rád krčí a pomaly moknú v koži na dlhých cestách a iný trhá rýchlostné rekordy zľahka a v suchu. A konečná kombinácia je napríklad kožená športová bunda a textilná turistické nohavice. Prečo nie ?! Veď to je predsa to pravý do mesta :-).

Nohavice a bundy, ALEBO KOMBINÉZA? Takmer všetko ide kombinovať a spínať do kompletu. Jediné, čo nemožno, je rozdeliť nenásilne športový jednodielnou kombinézu. Taká jednodílka je praktická na nedeľné km na okruhu, ale na zraz, alebo na výlety po hradoch a zámkoch to nie je to pravé. Aj praktickejšie dvojdielne kombinézy majú pri rozdelení isté obmedzenia a sú určené skôr pre šport. Ak si ponecháte samotnú bundu a skombinujete ju treba s kevlarovými jeansy pre jazdy po meste, asi vás prekvapí ako je krátka do pasu. To preto, že je prispôsobená športová jazdecké pozíciu! Samostatne predávané bundy športového strihu sú o kúsok dlhšie. Problém s kombináciou a spínaním môže vzniknúť pri používaní rôznych dielov oblečenie od rôznych výrobcov. Každý výrobca používa (zámerne) iný typ zipsu, alebo ho aspoň našije obrátene. Nič čo by zručná krajčírka za mrzký peniaz nedokázala napraviť. Ak kupujete nohavice a máte už bundu, vezmite ju so sebou, nech môžete vyskúšať, ako pekne pasujú k sebe nielen zipsy. Výhoda oblečkov spojených zipsom je z hľadiska bezpečnosti zrejmá. Ak spadnem a jedu po chrbte na asfalte v spojenom kompletu, driem obliečok. Bez spojenia nohavíc a bundy driem vlastné telo pod vyhrnutou bundou, alebo zhrnutými nohavicami.



A teraz ako vybrať veľkosť oblečenia. To nie je nič zložité, veď každý z nás si kupuje nohavice a bundu niekoľkokrát ročne už od malička. No zase tak jednoduché to nie je. Aspoň podľa pohľadu na "padnúce" moto-odevy nemalej časti motocyklového jazdeckého poľa. Majte na pamäti, že motocyklové oblečenie je v prvom rade ochranný oblek a preto musia ochranné prvky (chrániče) sadnúť na miesto určenia a nesmie voľne cestovať pri pohybe. Pokiaľ dôjde k nehode, nemá nikto čas porovnať si rukávy a nohavice tak, aby chránič bol na správnom mieste. Je to trochu na úkor pohodlia, ale len po dobu než si na vás nový oblek zvykne a prispôsobí sa tvaru vášho tela. A aj naopak, vy si zvyknete na chrániče. Koža sa "vytiahne" až o jednu veľkosť. Textil povolí menej, ale aj tak citeľne. Ak skúšate nové oblečenie, veľakrát býva vložená aj zimné vložka, tá vždy uberá vnútorný priestor. Ak nie ste celoročné jazdec, potom zimné vložku väčšinou počas sezóny nepoužijete. Už máte na sebe tesne padnúce oblečenie a riešite problém, či bude všetko tak ako má byť aj na motocykli, ktorý nemáte po ruke? Potom doporučujeme malý telocvik:

BUNDA - Rozpažte a predpažte, prvý pohyb bude mierne obmedzený a ľahko povytiahne bundu nahor. Pri natiahnutí rúk vpred je ideálny aby rukávy končili u zápästia (u kožené bundy skôr nad zápästím). Ohnite ruku v lakti. Chránič musí sedieť na lakti (uchytenie chrániča umožňuje upraviť umiestnenie hore alebo dole +/- 1-2 cm). Rovnako tak po celú dobu musí sedieť chránič na ramene, ideálne ľahko vytočený vpred do smeru jazdy. Predná časť bundy je užšie a kratšie, aby sa kvôli nadmernému materiálu pri jazde netlačila pod bradu a nevytvárala na hrudníku nešikovný vrece. Zároveň vás v prípade pádu takto strihaná bunda núti držať telo ľahko v pozícii do kotúle, čo môže zabrániť bolestivému vykĺbenie ramena a rozplácnutie sa na vozovke. Preto sa nečudujte, že sa pri zapnutí kožené bundy cítite ako Quasimodo (tento pocit nebudete zažívať pri oblečení určeného pre vyznávačov klasického štýlu). Strih športového oblečenia je prispôsobený posedu na malých kapotovaných športových motocykloch s nízkymi a úzkymi riadidlami.

ROZMERY BUNDY: A) výška postavy, B) šírka ramien, C) obvod hrudníka, D) obvod pása a E) dĺžka rukáva.



Velikosti postava

Tabuľka pánskych veľkostí

Panske velikost

Tabulka damskych velikosti



NOHAVICE - urobte pomalý drep s kolenami od seba. Pozor na dĺžku kroku! Postavte sa a zdvihnite pokrčenú nohu do strany (napodobujte nasadanie na moto). Nohavice môžu byť tesné, ale nesmie vás obmedzovať natoľko, aby nebolo možné nasadnúť. Chrániče kolien / holení musí po ohnutí nohy pri drepe padnúť na koleno (uchytenie chrániča umožňuje upraviť umiestnenie hore alebo dole +/- 1-2 cm) tak aby vás žiadna hrana netlačila, alebo aby sa chrániče nestáčely na vnútornú stranu (k nádrži). Dĺžka nohavíc je u športových nohavíc, ktoré sa vkladajú do topánok kratšie a ideálne by mali nohavice končiť nad členkom tak aby v topánke neprekážali. Naopak turistické textilné nohavice, ktoré sa preťahujú cez obuv, by mali byť tak dlhé, aby pri pokrčenie nohy presahovali lem topánky.

Ak si nohavice objednávate, odporúčame pripojiť poznámku so základnými ROZMERY NOHAVÍC:

D) obvod pásu, F) obvod bokov, G) dĺžku vnútorného švu a H) obvod stehna.


Tým minimalizujete možný omyl a vyhnete sa zdĺhavému vymieňanie zakúpeného oblečenia.


CHRÁNIČE sa spomínajú stále dookola a rovnako ako prilby aj chrániče majú rôzne homologácie a prevedenie. Bežnou výbavou bundy sú chrániče lakťov / predlaktí, ramien a chrbticový chránič. U nohavíc to sú chrániče kolien / holení a bedier. Na výber máte mäkké nehomologované chrániča, čo je molitanová výplň, ktorá pri páde príliš neochráni. U cestovného prevažne textilného oblečenia sa používajú CE (homologované) penové chrániče, ktoré už výrazne zvyšujú bezpečnosť a vďaka nízkej hmotnosti nezvyšujú celkovú váhu oblečenia. A ako posledný sú v ponuke športové CE chrániče, ktoré tvorí kombinácia penového materiálu s tvarovou pamäťou a plastu, alebo kompozitného materiálu. U športového oblečenia sa s obľubou používajú aj vonkajšie protektory ramien i lakťov z kompozitu, plastu doplnené aj o ľahké kovy a zliatiny ako titán a horčík. Samostatná kapitola by mohla byť venovaná chráničom CHRBTICE. Tu platí, že je lepšie niečo ako nič, ale čím viac tým lepšie. Chrbticový chránič môžete voziť ako súčasť bundy v podšívke, alebo samostatne priamo na tele pripevnený pomocou pásu a elastických trakov. Ohľadom materiálov a homologáciou je tomu rovnako ako u ostatných motocyklových chráničov, len konštrukciou je viac. POZOR: Nikdy nepoužívajte pri jazde na motocykli chrániče určené pre cyklistiku, zimné športy a in-line !!! Pri nákupe samostatného chrbtového chrániča dbajte hlavne na jeho dĺžku. Dlhý je rovnako zlý ako krátky. Chránič by mal začínať približne dva prsty pod švom goliera bundy a končiť by mal nad kostrčou. Potom bude chrániť chrbticu a nebude vám prekážať pri jazde. Popruhy zvoľte tak aby boli pohodlné a uťahujte je len pre umiestnenie chrániče na správnom mieste. Neupínajte "na krv"!


 

Ako správne vybrať: